Finska

KAMPANJA ZA SKUPNO ODGOVORNOST

KALLE KUUSIMÄKI – GLAVNI UREDNIK REVIJE DIAKONIA, DIREKTOR ZBIRANJA SREDSTEV KAMPANJE ZA SKUPNO ODGOVORNOST 2001–2008


S koncem vojne leta 1945 sta se pri Fincih razvila duh skupne odgovornosti in razumevanje trpljenja drugih. Hkrati pa se je pojavil tudi občutek, da bi morala Cerkev nase prevzeti več družbene odgovornosti. V povojnem obdobju je bila poglavitna naloga nove cerkvene socialne organizacije razdeljevanje sredstev in dobrin, prejetih v obliki pomoči iz tujine. Naslednji velik izziv pa je predstavljala Kampanja za skupno odgovornost.

Konec poletja leta 1949 sta generalni sekretar in sekretar za socialne zadeve Suomen Kirkon Seurakuntatoiminnan Keskusliitto (zdaj Cerkvene agencije za sredstva) obiskala vzhodne in severne dele Finske, da bi si ustvarila mnenje o težavnosti okoliščin, do katerih je prišlo zaradi slabe letine in brezposelnosti. Situacija je bila strahotna in obiskovalca sta bila presunjena ob pogledu na podhranjene in bolne otroke. Tako je prišlo do odločitve, da se zažene obsežna nacionalna kampanja za zbiranja sredstev, ki naj bi jo organizirali vsako leto. Glede na to, da so na Kampanjo za skupno odgovornost gledali kot na nadaljevanje zbiranja sredstev med vojno, ki je vključevala celotno nacijo, so predsednika finske republike J. K. Paasikivija povabili, da postane njen pokrovitelj. Kampanjo je tako začel predsednik finske republike z govorom na radiu in televiziji.

Kampanja za skupno odgovornost je nase prevzela dve zelo pomembni nalogi: zbiranje sredstev in zagotavljanje glasu tistim, ki so se znašli v stiski. Poleg tega si želi odpreti srca in misli ljudi ter jih ozavestiti o stiskah v daljnih krajih, ki jih sami ne morejo videti. Od leta 1963 se tako zbirajo sredstva za mednarodno pomoč, destinacije in teme pa se spreminjajo vsako leto. Pomoč je bila podeljena vdovam, beguncem, zapuščenim otrokom, sirotam, družinskim skrbnikom, materam, odvisnim od drog ali alkohola, ljudem, ki jim ni uspelo dokončati šolanja, posameznikom z motnjami v duševnem razvoju, starejšim občanom, podhranjenim, brezposelnim, močno zadolženim, brezdomcem, tistim s težavami z duševnim zdravjem in veliko drugim.

Kampanja je prav tako zagotovila pomembno finančno pomoč in poskrbela za prepoznavnost veliko različnih organizacij, ki delujejo na področju socialnega dela. V zadnjih letih se je Kampanja za skupno odgovornost zavzemala za javno razpravo o potrebi po socialnih posojilih (namenjenih ljudem, ki ne morejo dobiti bančnega posojila), regionalnih neenakostih dostopa do bolnišnične nege in o sledenju ljudi na Finskem. Vsako leto Kampanja pripravi gradiva, namenjana poučevanju etike v vrtcih, šolah in v cerkvenih skupnostih.

Poleg poučevanja etike in zagotavljanja pomoči ljudem v stiski si Kampanja želi tudi širšega vpliva na družbo. V 90. letih prejšnjega stoletja je Cerkev začela jasneje in glasneje izražati svojo družbeno kritiko. Najbolj poznan primer tega je Cerkveni odbor za lakoto, ki je bil ustanovljen kot del prehrambne banke v okviru Kampanje za skupno odgovornost. Vsako leto si Kampanja želi vzpodbuditi široko politično razpravo o določenem družbenem problemu ter predlagati izvedljivo in učinkovito rešitev.

Kampanja za skupno odgovornost je letna socialna kampanja finske Evangeličansko-Luteranske cerkve, ki ljudi spodbuja, da pomagajo drugim na Finskem in v razvijajočih se državah, ne glede na njihov izvor, religijo ali politična prepričanja. Kampanja je sedem desetletij staro ljudsko gibanje, ki ima še vedno na desettisoče podpornikov, ki želijo pomagati sočloveku.


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.